Articles

How to write a strong resume?

To get a good job, of course, it is not enough just to write a resume correctly. And yet, let's be honest: it is the resume that is the "entry ticket" to any job interview.

It is your first communication with the employer, and the rule of one-time first impression has not been canceled.

What is a resume: an unconventional definition

Everyone knows that a resume is a questionnaire describing work experience, skills, abilities, accomplishments and personal qualities. But not everyone understands the true purpose of creating a resume. Many people think that writing a resume is just another kind of official business documentation format.

Some applicants believe that the more formulaic and bureaucratic such a document is, the more clerical it contains, the better it will "fall under the standards" of bureaucratic documentation, the more valuable it is for HR-specialists.

The main principles of writing a good resume:

  • Conciseness.
  • Relevance.
  • Positivity.

Who should write a resume?

There are two ways to write a resume: 1) by yourself 2) by ordering a service from a specialist or agency. Which way you prefer is up to you. But it is better to be wary of cheap resume writers.

You can easily write a resume yourself, if:

  • you have written successful resumes before, which received positive feedback from employers;
  • You can competently and attractively formulate all required items;
  • you have time and you have a good command of words.
  • It is better to order the writing of others, if:
  • you don't have time, but you have money;
  • you are applying for a top management position or any other high-level executive position;
  • You do not know the stylistics and make mistakes when writing a text.

you need to create a resume in a foreign language that you do not know perfectly.


Noticias de la Educación
El reencuentro en la vuelta a las clases presenciales: 5 desafíos, 5 propuestas
Resignificando la educación: 12 reflexiones pedagógicas sobre la escuela
Pensamiento lógico y matemático: Aportes desde el saber pedagógico para la educación del siglo XXI
MEN: Universidad Icesi en la noche de los mejores 2021
¿Cómo diseñar instrumentos para medir la comunicación no violenta?
Escuela de Directivos Docentes: Documento de orientaciones para aliados a nivel territorial
Portal Eduteka, 20 años ayudando a mejorar la calidad educativa mediante el uso de las TIC
edukafé: documentos de trabajo de la Escuela
Química: 100 preguntas, 100 respuestas
Definición de la Alfabetización en Datos
Reporte Horizonte 2017 - Edición para Educación Escolar (K-12)
Memorias de EdukaTIC 2018
Radar de innovación educativa 2017
Inserte en su página web o en su blog los Widgets de eduteka
El reencuentro en la vuelta a las clases presenciales: 5 desafíos, 5 propuestas
Lo que se preguntan los niños sobre ciencias contestado en breves relatos de expertos
Resignificando la educación: 12 reflexiones pedagógicas sobre la escuela
La vía rápida hacia nuevas competencias
Pensamiento lógico y matemático: Aportes desde el saber pedagógico para la educación del siglo XXI
Diseño y validación de un instrumento para medir las dimensiones ambiental, pedagógica y digital del aula
Visión STEM+: Educación expandida para la vida
Pedagogía del Pensamiento Computacional desde la Psicología: un Pensamiento para Resolver Problemas
La educación en un mundo tras la COVID: Nueve ideas para la acción pública
Seminario Web - Movimiento Maker: Más que un laboratorio, una filosofía de vida
Educación y clases sociales en Colombia: un estudio sobre apartheid educativo
Seminario Web: Innovación educativa, mucho más que lo emergente
Profes Transmedia: docentes en búsqueda de narrativas para la apropiación social del conocimiento
BID: La participación de los padres en el desarrollo de la primera infancia y la educación preescolar durante la pandemia de COVID-19
MEN: Universidad Icesi en la noche de los mejores 2021

Discusión sobre este artículo:



Ver más artículos relacionados
be029a48283bd01ee817de1568bf80cf