Proyecto

Nuevo Proyecto: 2018-11-20 12:37:12

Descripción

•To revise telling the time and days of the week.
•To present the vocabulary of daily routines.

This lesson focuses on vocabulary to talk about daily routines. First, learners will review telling the time, the days of the week and simple present. And then, language to describe daily routine activities will then be introduced, and learners will answer questions about their own daily routines as well as find out about their classmates’ routines.

Objetivos

ESTÁNDARES MEN - ÁREA DE INGLÉS, NIVEL A2.

https://www.mineducacion.gov.co/cvn/1665/articles-115174_archivo_pdf1.pdf

Area

Lengua Extranjera - Inglés

Edad

10-11 / 11-12 / 12-13

Duración

Sesión 1:

1 Sesión de hora y media. 

Herramientas

  • Manejo de teclado
  • Editor de páginas Web

Requisitos

fotocopies, daily routine, numbers, present simple

Actividades de Clase

Propósito

 

1. Revise telling the time and days of the week.

Tell the students to make 5 groups of 5. Then, give them the photocopy with the numbers (1-59) and the days of the week. A presentation will be presented to the classroom with the numbers and the days of the week. They will repeat the numbers and the days of the week only once.

(10 minutes)

2. Simple present

Introduce simple present by explaining that they have to use it when talking daily routines. Explain simple present. Give them the worksheet as an activity.

(25 minutes)

3. Talking about daily routines.

First, explain the daily routine. Next, the teacher will give the photocopies about the vocabulary of daily routines. Then, give the students the worksheets.

(30 minutes)

4. BINGO!

Tell the students that we are going to play BINGO! with daily routines. The first 5 winners will receive a big candy. At the end of the game, the rest will receive other candies.

(25 minutes)

Duración

1 Sesión de hora y media. 

Actividad Docente

explicar los temas a trabajar y estar en constante comunicación con los estudiantes, resolviendo dudas y haciendo preguntas.

Actividad Estudiante

formar grupos de trabajo, preguntar a las profesoras por dudas y realizar las actividades propuestas.

Propósito

Duración

Actividad Docente

Actividad Estudiante

Evaluación

La evaluaciónes constante a lo largo de toda la jornada academica, realizando preguntas a los estudiantes y con los talleres impresos.

Notas

Rucelly Lopez prado, VAlentina Saavedra Realpe y Ashley Saenz. estudiantes de la universidad ICESI

Profesor Julian Jaramillo, Docente I.E Santa Fe

Créditos

Autor: Ashley Marcela Saenz Carranza

Fecha de publicación : 2018-11-20 12:37:12


Responsive image